<body>

11. nov. 2006

Čutenje in razumevanje

Robert Ilovar

Slovenija je dobila nov znak in slogan, ki sta bila predstavljena na tiskovni konferenci vlade 10. novembra 2006. Pred štirimi leti je država iskala zastavo in grb, ki bi pomagala pri njeni identifikaciji in diferenciaciji v svetu. Takrat je bilo eno glavnih izhodišč to, da so slovenski nacionalni simboli, ki so bili narejeni takorekoč čez noč tik pred osamosvojitvijo, preveč podobni simbolom Rusije in Slovaške. Posebej problematična naj bi bila Slovaška, ker ima poleg tega še zelo podobno ime. Splošna javnost se je takoj strinjala z Jelinčičevo izjavo o “ovoju za čokolado” in pri tem je ostalo.

Že samo kratka primerjalna analiza osnovnih pojavnostnih elementov Slovaške in Slovenije, ki ne pobere več kot 15 minut, pokaže, da te iste analize razpisovalec (Urad vlade za informiranje) ni opravil, komisija pa s potrebnimi podatki ni bila seznanjena.

Opozorila strokovne javnosti, da se natečaja za znak in slogan ne moreta razpisati ločeno, je razpisovalec ignoriral. Posledica tega je, da imamo znak, sicer likovno korekten, ki bolje funkcionira s sloganom neke druge države.



Če želimo čutiti, se ne bi smeli braniti česa tudi razumeti.

9 Comments:

Anonymous stakka je napisal...

odlično branje, hvala!

11 november, 2006  
Blogger Samo Ačko je napisal...

Rešitev je na dlani: razpišimo referendum o združitvi obeh držav. Podzavestno si to očitno želimo.

11 november, 2006  
Anonymous Samo S. Somewhere between London and Tokyo je napisal...

Removed from Slovenia's reality and watching the circus from a safe distance for 12 years now, i can only say, our leadership is clearly unable to see and understand the scale of damage they are causing. When people of Slovenia haven't got a single emotive connection with any of the symbols that currently represent the country since 1991 and the world has mistaken us for any east-european country you can name, including african Sierra Leone, since our independence, our government is still exercising their crash course in branding, leaving any creative slovenian run a mile before they'll wave that flag.
When will the government realize that they, like many of the businesses, have little or no idea what they are doing when it comes to branding and let professionals in to save the sinking ship.
Someone please translate damage they have done so far, into potential $ lost only in our tourist industry and publish it somewhere for them to see.

It hurts my slovenian heart....erm... i meant flower...sorry fork , no a foot... what is it again ?! That red and blue thing.

15 november, 2006  
Anonymous Anonimni je napisal...

Meni pa tale FEEL resnicno bolje pase zraven Slovenskega znaka ... Saj veste, "cutiti zar ljubezni". Pa nekako mi je nas tudi bolj simpaticen, ker ima mehkejse linije in dejansko vkljucuje vec slovenskih simbolov v eni sami preprosti slikici.

Zakaj nismo raje ponosni? :D

15 november, 2006  
Anonymous Anonimni je napisal...

Razpis je bil ločen torej je logično, da sta slogan in znak nekompatibilna in ne tvorita smiselne celote...

...ampak se sedaj že lep čas sprašujem slednje: če je bil glede na razpis izbran najboljši znak in ločeno najboljši slogan, kako je možno, da sploh gresta skupaj?
Celota je povprečna, banalna, nepravilno predstavlja Slovenijo in tako naprej, ni pa povsem neskladna, kot bi glede na razpis pričakoval. Čudno.

23 november, 2006  
Anonymous Anonimni je napisal...

Ni povsem neskladna, meni se zdi, da bi bilo malo morje povprecnih resitev v kombinaciji "ne povsem neskladnih".

Tako kot gre skupaj s slovaskim. In v cem je potem razlicnost? V eni crki v imenu drzave?

Res je, glavna tezava je razpis. Ali pa vsi tovrstni razpisi.

24 november, 2006  
Anonymous Anonimni je napisal...

http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/slove_is_in_the_air.php

05 december, 2006  
Blogger vasja urh je napisal...

I feel Slovenia...

Decembra v Helsinkih, na poti v supermarket opazim napis na dresu dveh športnikov (oblečenih v "športna oblačila"), ki turistično fotografirata dogajanje na trgu ob glavni železniški postaji. Ustavim se in ju ogovorim, povesta da sta tukaj na Evropskem prvenstvu v plavanju...

http://www.helsinki2006.fi/

Ker nisem vedel za EP najprej začudeno pogledam, potem pa šokirano bulim v zmedo starih in novih simbolov/sloganov na ISTEM KOMBINEZONU...

Dostikrat sem se spraševal zakaj Slovenija podpira športnike, če država sama nima strategije/cilja...

Blodnje so posledično vidne navzven.

http://www.rtvslo.si/sport/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=22&c_id=32031

http://www.rtvslo.si/sport/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=22&c_id=31975

28 januar, 2007  
Anonymous Anonimni je napisal...

It's really shame guys that everybody is missinterpreting our two countries...im Slovakian and it hurts me too...i tried to understand a bit from your articles, but i didn't get too much...anyways lets hope for better future. Greetings from SLOVAKIA www.slovakiatourism.sk

02 februar, 2008  

Objavite komentar

<< Home